Kylätupamme

VALITETTAVASTI KYLÄTUPARAKENNUS ON NYT TÄLLÄ HETKELLÄ KÄYTTÖKIELLOSSA SISÄILMAONGELMIEN TAKIA JA EMME OLE SAANEET USEISTA PYYNNÖISTÄ HUOLIMATTA IIN KUNNALTA VASTAUSTA SIITÄ, MITÄ KO.RAKENNUKSELLE AIOTAAN TEHDÄ!!!!!

Kylätuparakennus on nimetty nyt Hiivalaksi, josta kylätuvan puoli on nimeltään Jonnen pankki ja rakennuksen toinen pää Fannin puoli.
J.F.Hiivala eli Jonne oli Pohjois-Iin kansakoulun pitkäaikainen opettaja lähes neljäkymmentä vuotta ja Pohjois-Iin Osuuskassan hoitajana, pankinjohtajana ko.talossa vuosina 1923-1956.
J.F.Hiivalan puoliso Fanni Hiivala eli Jonnen rouva oli Pohjois-Iin kansakoulun yläkoulun opettajana 1921-1953.
WP_20180808_13_42_46_Pro.jpg

Iin kunta on vuokrannut Pohjois-Iin kyläyhdistykselle Pohjois-Iin vanhan koulurakennuksen asunnon kylätuvaksi veloituksetta sähkön ja veden kera. Kylätupa on vilkkaassa käytössä mm. erilaisten kerhojen ja yhdistysten kokoontumispaikkana.

Tulevaisuudessa Pohjois-Iin koululla sijaitsevasta kylätuvasta voimme kehittää pienimuotoisen palvelutalon kylämme asukkaille. Elävä kylä on kehittyvä kylä, jonka toiminta on helposti lähestyttävissä mm. tarjoamalla virikkeitä ja harrastusmahdollisuuksia kaiken ikäisille esim. kylätuvan muodossa.

tupa.jpg

17082012742.jpg