Avoimet Kylät-tapahtuma Iin kylilläLauantai  10.6.2023
2023_Avoimet_Kylat_.png
Luonnonlaidunpäivä HiastinhaarallaLauantai  17.6.2023 - Hiastinhaaran laidun, Kantolantie 141 kohdalla opaste vasemmalle rantaan, 91100 Ii

HIASTINHAARA, II, POHJOIS-POHJANMAA

Aika: 17.6.2023 klo 12-15 Hiastinhaaran lammaslaidun

Paikka: Hiastinhaaran laidun, Kantolantie 141 kohdalla opaste vasemmalle rantaan, 91100 Ii

🐑Pohjois-Iin kyläyhdistys ja Korpiniityn lammastila hoitavat 10 hehtaarilla hakamaita ja metsälaitumia Iin Hiastinhaarassa, Patakarissa ja Junnilassa. Lampaat ovat tehneet maisemanhoitotyötä vuodesta 2014. Hiastinhaaralla on suosittu luontopolku lintutorneineen ja tulipaikkoineen. Tervetuloa tutustumaan lampaiden tekemään maisemanhoitotyöhön ja laidunalueen luontoon.
🐑🐑Kello 12.00 Kokoontuminen Hiastinhaaran parkkipaikalle (Kantolantietä 1,4 km, josta opaste vasemmalle kohti rantaa, 600 m hiekkatietä). Luonnonlaidunpäivän tutustumisretki Hiastinhaaran ja Patakarin lammaslaitumiin, vierailu lintutornissa, kyläyhdistyksen kahvio P-alueella - kahveeta, nisua ja grillimakkaraa (käteinen ja pankkikortti) sekä vapaamuotoista verkostoitumista. Oppaana maisema-asiantuntija Kalle Hellström. Mukana myös lammasasiantuntija Anniina Säisä ja lampuri Olli Häyrynen. Asiantuntijat paikalla klo 15 asti.
🐑Tilaisuuden järjestävät Pohjois-Iin kyläyhdistys, Korpiniityn lammastila ja ProAgria Oulu/Oulun Maa- ja kotitalousnaisten Kylien maisemahelmet-hanke.

🐑Lisätietoja: Maiseman- ja luonnonhoidon asiantuntija Kalle Hellström, ProAgria Oulu/Oulun Maa- ja kotitalousnaiset, p. 043 8255253, kalle.hellstrom@maajakotitalousnaiset.fi, Olli Häyrynen, Korpiniityn lammastila, p. 040 7050 73

Luonnonlaidunpaiva_Ii_feed.jpg

Hallituksen kokousTiistai  27.6.2023 - Pohjois-Iin koulu, Virkkulantie 41, 91100 Ii

Hallituksen kokous tiistaina 27.6.2023 klo 18.00 Pohjois-Iin koululla