Avoimet Kylät-tapahtuma etänä koko SuomessaLauantai  12.6.2021

Sadat kylät somettavat lauantaina – Meijän Iin kaikki 11 kylää mukana!

Avoimet Kylät -päivä järjestetään tänä vuonna verkossa 12. kesäkuuta. Kylät julkaisevat erilaista sisältöä omilla kanavillaan ja kaikki mukana olevat kylät löytyvät avoimetkylat.fi-verkkosivustolta. Kylien linkit sisältävä kartta julkaistaan tapahtumapäivänä klo 6.00. Kartalla kerrotaan mitä kylä julkaisee ja mille verkkoalustalle. Somessa tapahtumajulkaisut löytyvät tunnisteilla #AvoimetKylät #TeeSeKylillä ja #MaalleAsumaan.

Avoimet Kylät -teemoina ovat tänä vuonna erityisesti maallemuutto ja lähimatkailu. Tavoitteena on saada kylän kiinnostavat lähimatkailukohteet parrasvaloihin ja tuoda uusia käyntikohteita matkailijoiden tietoisuuteen.

Suomen Kylät ry toteuttaa Avoimet Kylät verkossa päivän yhteistyössä Päivittäistavarakauppa ry:n Kyläkauppapäivän kanssa. Kyläkauppapäivä-tapahtuma muistuttaa lähipalveluiden merkityksestä Kyläkauppapäivän kyläkaupat julkaistaan samalla karttapohjalla tapahtumapäivänä.

Linkki IiVisioon: https://youtu.be/QZ0Q3fQwUtk